Marketing

Waarom kan een SEO website analyse nuttig zijn voor jouw bedrijf?

SEO website analyse

De afgelopen jaren is het internet een steeds prominentere rol gaan spelen in ons leven. Niet alleen ons privéleven is erg veranderd door het internet, ook de manier waarop bedrijven zich op klanten richten is erg veranderd. Zo is SEO steeds belangrijker geworden voor bedrijven die zich willen richten tot nieuwe klanten. Een SEO website analyse is daarvoor erg nuttig. Dat zorgt er namelijk voor dat je op de hoogte wordt gesteld van hoe goed jouw bedrijf online vindbaar is. Door een expert met een objectieve blik naar jouw website te laten kijken kun je snel grote stappen maken om jouw website te verbeteren. 

SEO website analyse

Wat houdt SEO precies in?

Veel mensen begrijpen niet goed wat SEO precies inhoudt. Voordat je gebruik kunt maken van SEO is het natuurlijk wel belangrijk dat je weet wat het is. SEO is de afkorting van search engine optimalisation. Dat betekent dat jouw bedrijf beter vindbaar gemaakt wordt door allerlei verschillende technieken toe te passen. De populairste techniek is het toevoegen van bepaalde zoektermen aan jouw website. Door veel gebruikte zoekwoorden toe te voegen aan de teksten die op jouw website te vinden zijn is de kans groter dat een potentiële klant op jouw website terecht komt. Wanneer iemand een zoekwoord zoekt wat vaak gebruikt wordt op jouw website zal jouw site hoger in de zoekresultaten staan dan een website die dat niet heeft. Door op de juiste manier allerlei zoekwoorden toe te voegen aan jouw website is de kans dus groter dat mensen die gebruik willen maken van jouw dienst op jouw website terecht komen. Dat is dan ook de reden dat SEO steeds meer en vaker wordt toegepast door bedrijven.

SEO website analyse

Het nut van linkbuilding voor jouw bedrijf

Door een gastblogger in te huren om jouw website beter vindbaar te maken kun je er voor zorgen dat je een hoop nieuwe klanten krijgt. Veel mensen zijn nog niet bekend met het fenomeen linkbuilding. Linkbuilding is het linken naar jouw website vanaf een andere website. Dat kun je bijvoorbeeld doen door iemand in te huren die blogteksten schrijft over jouw dienst of product. In deze blogteksten verwerkt die gastblogger dan links naar jouw website. Door steeds meer links van andere websites te krijgen komt jouw website hoger in de zoekresultaten.